شرکت های استارت اپ اغلب بر اساس یک ایده بزرگ و اشتیاق فراوان یک کارافرین ساخته میشوند. زمان و انرژی شرکت معمولا صرف این میشود که بخش فنی و تکنیکی بیزنس  بدرستی خلق شود ، که به این معنی است که برندینگ اغلب دغدغه حال نیست و مربوط به اینده است . درحالیکه برندینگ برای موفقیت هر شرکتی بسیار اساسی است ، خصوصا استارت اپ های مبتنی بر تکنولوژی .

بدون یک برندینگ قوی ، واضح و قابل اعتماد ،  راضی کردن مردم ، حتی به امتحان محصولتان بسیارسخت خواهد بود … برندینگی که خیلی فراتر از یک لوگوی پرزرق و برق و یک طراحی خوب برای وبسایت است.

داستان برندتان را تعریف کنید


برندینگ به دنیا نشان میدهد که شما بعنوان یک شرکت که هستید و به انها کمک میکند  بفهمند ، که باید انتظار گرفتن چه امتیازی را از سوی شما داشته باشند… بدون اینکه لازم باشد طوماری درباره مزیت ها و اهدافتان بنویسید . هر استارت اپی داستانی دارد ، بدون ان بی هویت و بی چهره است و گم کردن ایده ای بدون چهره ،  میان خیل عظیم تبلیغات و محصولات دیگر خیلی اسان است . زمانی که داستان درستی بیان میشود محصول یا خدمات قدرتمند ترمیشوند و برند قابل اعتمادتر.

داستان هر برندی باید دو چیز را بنمایش بگزارد : 1- مساله  2- کسی که مساله را حل میکند.

باید با استفاده از این دو به مخاطب بفهمانید که چه نیازی دارند و چرا بین همه محصول های موجود در بازار ، این محصول شماست که نیازشان را به بهترین نحو ممکن براورده میسازد.

کاری کنید برندتان ازبقیه یک سروگردن بالاتر باشد


طبق امار محققان تخمین میزنند که هرساله چیزی حدود 100 میلیون شرکت نوپا در سراسر دنیا تاسیس میشود. 100 میلیون ایده جدید که باید راهتان را ازمیان انها باز کنید .  این درحالیست که شرکت های بزرگی را که همین الان هم مورد اعتماد و احترام مصرف کننده هستند ، بحساب نیاورده ایم.

برای رقابت با این تعداد بیزنس ، شرکتتان نیاز دارد که با ایجاد تفاوتی که توجه ها را بخود جلب میکند ، در بین دیگران تبدیل به برندی اشکار شود . ضمن اینکه برای یک “بازار هدف نیچه ای” خلق ارزش میکند.

ممکن است بیزنس پلن تان شما را متمایز کند یا کارمندانتان یا محصولتان ، اما لازم است  مواردی که شما را متمایز میکند مشخص کنید و مطمئن شوید که مشتری هم انها را میبیند.

پیغام برندتان را واضح انتقال دهید


سعی نکنید که برای همه افراد ، همه چیز باشید. یک برندینگ خوب ، وضوح دارد و این وضوح میتواند یک استارت اپ را موفق یا ورشکست کند.

در اغاز مردم شما را نمیشناسند ، بنابراین کمک کردن به انها که پیغامتان را از همان اول بشکل درستی بگیرند ،  برای افزایش شناخته شدن برندتان، قدمی اساسی است.

باید دررابطه با اینکه چه میکنید یا نمیکنید بسیار واضح و صریح باشید ، خصوصا اگر یک شرکت خدماتی یا مبتنی بر تکنولوژی هستید ، که محصول فیزیکی ای ندارید که مشتری بتواند براحتی مشاهده کند ولمس کند .

برندینگ باید حس اعتماد را برانگیخنه کند و تصویری از کیفیت بالا بدهد…

چرا از دیجی کالا بخریم و نه از فروشگاه های اینترنتی کمتر شناخته شده ی دیگر؟ چه چیزی باعث میشود که از بستنی نعمت خرید کنیم و نه از بستنی فروشی کناری؟ یاد بگیرید که مثل یک مشتری فکر کنید و از خودتان بپرسید که چرا از این برندها خرید میکنید و  نام این برندها چه احساسی را درشما بوجود می اورد.

خیلی از محصول ها یا خدمات ، تفاوت ناچیزی با محصول های مشابه شان  دربازار دارند یا حتی گاهی  هیچ تفاوتی ندارند ، درحالیکه با قیمت بالاتری خریداری میشوند ، انهم تنها بدلیل برندی که به انها برچسب زده میشود . در این موارد پیغام برند ، کیفیتی تضمین شده ، منتها با قیمتی کمی بالاتر از بازار است.

بزرگ فکر کنید


برندینگ چیزی فراتر از لوگو یا انتخاب رنگ است . باید به تمام بخشهای شرکتتان نفوذ کند. وبلاگتان چه گفتاری خواهد داشت؟ ایا با ایمیل و شبکه اجتماعیتان همخوانی دارد؟ تصاویربرندسازی شده تان چه حس و حالی را انتقال میدهد تا مخاطب را بیشتر درگیرتان کند ؟حتی تیمتان باید رفتار یکسانی در فروش  یا خدمت رسانی به مشتری یا  PR  داشته باشد. برند باید به شکل یک کل مجزا عمل کند و توسط المان های کوچکتر از یک دست بودن خارج نشود.

گاهی اوقات استارت اپ ها مرتکب اشتباه میشوند و سعی میکنند که تمام کارها را خودشان انجام دهند تا در زمان و هرینه ها صرفه جویی کنند. اما کسی که در طراحی نرم افزار یا بیزنس پلن قوی است ممکن است در طراحی گرافیک ، تولید محتوا یا معماری وبسایت خوب نباشد. قدرت واقعی یک رهبر در تشخیص وظایفی است که باید به دیگران محول شود. یک تیم برندینگ و فروش میتواند برندینگ یک استارت اپ را در مسیر درست هدایت کند.این تیم ها میتوانند برندتان را برای بازارهدف ایده الش ، بهینه سازی کنند و برای تضمین موفقیت ، فروش را بهبود ببخشند.

تاثیر برندتان را بسنجید


برندینگ نباید ایستا و راکد بماند .همین که وارد بازار شده اید و در سمت وسوی برندیگتان اغاز بکار کرده اید ، باید بببینید که مخاطبان چگونه به پیغامتان پاسخ میدهد و خودتان را براساس ان تطبیق دهید.

برند بخش لمس نشدنی یک تجارت است که در بسیاری از بیزنس ها مهم ترین بخش ان است و این بخاطر تاثیر اقتصادی است که برند ها دارند.انها روی انتخاب مشتری ها ، کارمندان ، سرمایه گزاران  و سران دولتی تاثیر میگزارند. در دنیای وفور گزینه ها ، چنین تاثیر و قدرتی برای موفقیت تبلیغاتی اساسی است.

بعنوان مثال ، برندهایی مثل اپل ، گوگل و کوکا کولا چندتا از باارزش ترین برندهای دنیا درنظر گرفته میشوند . شیوه ای که در رابطه با هویت ، سبک و احساسی که منتقل میکنند در طول سال ها تغییر داده میشود تا بتواند خود را با نیازهای بازار فروش تطبیق دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.