حل مساله   ( problem solving )


 هر محصول موفقی یک راه حل است برای یک مشکل .

باید این عادت را در خودمان ایجاد کنیم که پیوسته و بصورت اگاهانه مشکلات را بعنوان فرصت های ایجاد درامد درنظر بگیریم.

این فقط به معنی افزایش مهارت ها و تکنیک های حل مساله نیست ، بلکه یک ذهنیت و دیدگاه کاملا جدید است که فرد باید یاد بگیرید.

به ترکیب منابعی که در  مقاله قبلی توضیح دادیم چگونه پیدا کنید و به کمک ان نیچه خودتان را پیدا کنید ، نگاهی بیندازید ( مهارت ها ، علایق ، دانش ها و … )

هرکدام از زمینه هایی که در بالا ذکر شد و شما در انها اشنایی ، تجربه ، مهارت و دانش دارید ، نقاط ضعف هایی دارد . در همه ان ها مشکلاتی وجود دارد . و اگر مشکلی هست ، راه حلی هم هست و هر راه حلی یک منبع درامدی است . یاد بگیرید که به مشکلات به چشم فرصت هایی برای ایجاد یک بیزنس جدید نگاه کنید.

چگونه یاد میگیرید که فرصت ها را شناسایی کنید ؟


 شما منحصر بفرد هستید …. اما مشکلاتتان نه . با وجود اینکه ترکیب منابع ما ، ترکیب کاملا منحصر بفرد و یکتایی است ، اما تک تک ان المان ها ، یعنی زمینه مهارت ها و علایق تان مثلا فوتبال ، نوشتن داستان های علمی تخیلی و … منحصر بفرد نیستند . بعنوان مثال من به نوشتن طنز ، مشاوره کسب و کار و روانشناسی موفقیت و …. علاقه دارم . اگرچه افراد دیگری هم هستند که در هرکدام از این موارد مهارت و اطلاعات دارند ، اما ترکیب همه این موارد با هم ، چیز منحصر بفردی است که مرا از دیگران متفاوت میسازد .

زمانی که به این موارد نگاه می کنید، احتمالا یکی را پیدا خواهید کرد که برای شما از بقیه برجسته تر است ، به ان اشتیاق بیشتری دارید و یا تجربه بیشتری در ان کسب کرده اید …. ( اگر هم تفاوتی بین انها نمی بینید ، فقط یکی را انتخاب کنید که با ان راحت ترید )

این یک مورد را بعنوان زمینه کاریتان انتخاب کنید . بطور قطع مشکلاتی در درون خود دارد ، بعضی قسمت های ان دشوار است ، در جایی از ان کارها به سهولت و سادگی انجام نمیشود و یا اینکه میتواند بهتر از گذشته باشد ، تا افراد بیشتری درگیرش شوند و از انجام ان لذت ببرند و یا سود بیشتری عایدشان شود .

این مشکلات چیزی است که باید روی ان تمرکز کنید.

زمان هایی را  در طول روز اختصاص دهید و مشکلاتی که از ان سیستم به ذهنتان میرسد در جایی دم دست یادداشت کنید ، میتوانید از دیگرانی که ان را انجام می دهند بپرسید که چه مشکلاتی  دارند ، یا ترجیح میدادند سیستم چگونه کار میکرد ، بهترین بازخورد و فیدبک را مصرف کننده ها به شما می دهند ، خوب به حرف های انها گوش دهید .

هر مشکلی که شما در رابطه با ان موضوع داشته اید ، یک نفر دیگر هم داشته است . به راه حلی فکر کنید که استفاده کردید تا ان مشکل را برطرف کنید.

پروسه ای که طی کردید تا مشکل را حل کنید ، یک فرصت برای ایجاد بیزنس و کسب وکار است .

اما اگر نتوانید مشکلات را شناسایی کنید چه ؟


 خوشبختانه گله و شکایت بسیار است .

مردم هر روز درباره چیزهای گوناگون ، گله و شکایت می کنند . شیوه ی دیگر گفتن این جمله به این شکل است : ” مردم هر روز درباره ایده های ایجاد یک بیزنس جدید صحبت می کنند “

اگر واقعا در وضعیتی قرار گرفته اید که دیگر نمی توانید مشکلات مربوط به زمینه ای که انتخاب کرده اید را پیدا کنید ، میتوانید از دیگران کمک بگیرید . با دوستان و همکارانتان صحبت کنید . انلاین با مردم از طریق شبکه های اجتماعی صحبت کنید . یک نفر در زمینه کاری شما مشکلاتی را تجربه کرده است و حاضر است رایگان ان را با شما در میان بگزارد .

در جستجوی ان افراد باشید . در وبلاگ و یا پیج شخصی تان بپرسید چه کسی در زمینه کاری شما دچار مشکل شده است . سایت های مختلف را نگاه کنید و ببینید مردم در رابطه با چه مشکلاتی کامنت گذاشته اند .

به صحبت های این افراد گوش کنید و سپس دنبال راه حلی  باشید که بتوانید ان ها را حل کنید.

 نیچه ای را که در مقاله قبلی پیدا کردید ، تبدیل به یک تجارت نیچه ای کنید . منطق تمام بیزنس ها اینست که :

1-   مردم همیشه مشکلاتی دارند

2-   میخواهند مشکلاتشان رفع شود

3-   برای هر مشکلی ، راه حلی وجود دارد

4-   مردم برای رفع مشکلشان حاضرند ، پول پرداخت کنند

5-   شما باید راه حل را پیدا کنید

6-   نهایتا سیستمی بسازید که بتوانید بوسیله ان ،  راه حل را به تعداد زیادی از مردم بفروشید

One thought on “حل مساله ، بهترین راه درامد زایی

Leave a Reply

Your email address will not be published.